Приказка за ръката

 Пръстите на една ръка решили да си изберат цар. „Така ще живеем по-подредено, по-богато“казали си те. Мъдрували, мъдрували ...
- Нека аз да бъда цар – предложил палецът – нисък съм, но силен, а и винаги казвам истината .
- Ти ли ?! - простивопоставил се средният пръст – Трябва да се сравняваме по височина, а аз съм най-висок. Затова аз ще управлявам.
Наложил се средният пръст и другите се съгласили. Все пак той е най-високият, най-благородният, заслужава да е цар.
- Ето първата ми заповед – изкърцал със зъби средният пръст – понеже кутрето е най-малко, а и почти никаква работа не върши, пък яде, ще го отрежем.
Кутрето запротестирало, заплакало, но другите пръсти не се бавили, а го отрязали.
Минало време и царят издал нова заповед:
- Сега пък най-малкият пръст е безименният. Макар и да помага, той не е талантлив и оригинален, направо е скучен. Нашата сила се крепи на това, че отделяме слабите. Отрежете този готованец и тунеядец безименният!
- Но царю, като отрязахме кутрето ръката почна да работи по-зле – противопоставил се палецът, който винаги казвал истината – нека се смилим и да го оставим.
- Нито гък ! Тук управлявам аз, аз съм най-добър, само аз знам кое е най-добре! Отрежете този мързеливец, така за другите ще има повече храна.
Отрязали безименния. Ръката започнала да изпуска разни неща, не можела да хваща добре.
Минало време и средният пръст пак подхванал:
- Не върви на добре царството, ръката работи лошо. Има заговорници, които само се бунтуват и затова ръката не е единна и не може да върши нищо. Сещам се за един бунтовник, който не обича отечеството – палецът. Вижте как се е охранил и е силен, може и властта да вземе, а тогава какво ще правим без управление. Заповядвам да го отрежете.
- Както заповядаш, царю мой – козирувал верният му офицер показалецът – Жалко, ние цял живот бяхме един до друг, но трябва да се правят жертви за да се сплоти царството. А заповедите трябва да се изпълняват без да се мисли. Отрязал показалецът своя приятел палецът. Ръката вече нищо не можела да върши и съвсем осакатяла. Останали само царят и верният му пазител – и двамата прави, високи и благородни.





Публикуване на коментар

0 Коментари